آتش مهار، تولید کننده جعبه آتش نشانی آتش مهار البرز در انواع مختلف دوقلو، تک کابین، افقی، عمودی و … می باشد. جعبه های آتش نشانی یکی از تجهیزات اطفا حریق در ساختمان ها هستند. که می تواند در زمان حوادث از آسیب های جانی و مالی بسیار جدی جلوگیری کند و همچنین حرارت و دودی که از آتش سوزی ایجاد شده است را مهار کند تا مامورین آتش نشانی به محل آتش سوزی برسند.

همچنین از مزایای دیگر فایرباکس ها، کمک به ماموران آتش نشانی برای رساندن آب به طبقات بالاتر ساختمان است.

مزایای فایرباکس ها

استفاده از جعبه آتش نشانی یکی از ملزومات یک ساختمان است. باید دقت داشته باشید که استفاده از جعبه آتش نشانی طبق ضوابط آتش نشانی ساختمان یک موضوع اجباری است.

در نظر داشته باشید تا زمانی که جعبه های آتش نشانی خود را طبق استاندارد های موجود نصب نکنید پایان کار ساختمان خود را دریافت نخواهید کرد. پس  طبق قوانین اداره آتش نشانی ساختمان شما باید دارای شرایط مورد نظر این سازمان باشد. برای گرفتن پایان کار نیز حتما ملزم به جلب نظر مامور نظارت اداره آتش نشانی با انجام کار اصولی و درست خواهید بود.

برای اطلاع بیشتر در مورد قوانین و ضوابط آتش نشانی ساختمان و سایر موارد مربوط به جعبه ها می توانید از این لینک وارد شوید.

تولید کننده جعبه آتش نشانی

یک شرکت تولید کننده جعبه آتش نشانی باید مطابق با استانداردهای جهانی و زیر نظر مهندسین کنترل کیفی اقدام به تولید کند. همچنین به مواد اولیه مصرفی، ابعاد، وزن و محل قرارگیری این جعبه ها بسیار باید دقت کرد.

اتحادیه اروپا شرکت های مختلفی را در سراسر دنیا در این زمینه تایید نموده است. در ایران نیز تولیدکنندگان شاخصی برای ساخت و ارائه این محصولات وجود دارد که از نظر استانداردهای جهانی نیز مورد تایید قرارگرفته اند. حال برای این که متوجه شویم چگونه یک جعبه آتش نشانی تولید می شود در ادامه مرحله به مرحله نحوه تولید جعبه آتش نشانی را با هم بررسی می کنیم.

معرفی تولید کننده جعبه های آتش نشانی

نحوه تولید فایرباکس

  • در مرحله ی اول ابتدا ورق هایی که برای ساخت جعبه آتش نشانی در نظر دارند را از نظر کیفی کنترل می کنند تا مشکلی نداشته باشند.
  • مرحله دوم برش کاری و گوشه زنی است، در این مرحله ورق ها را در ابعاد مورد نیاز برای تولید جعبه آتش نشانی برش می زنند و عملیات گوشه زنی را برای اتصالات بهتر در مرحله مونتاژ انجام می دهند. گوشه زنی باید توسط دستگاه های مناسب انجام شود. چرا که این مرحله بسیار مهم است و روی کیفیت نهایی کار تاثیر زیادی دارد.
  • مرحله سوم پانچ کاری است. در این مرحله جای محل قفل و محل کلید یدکی و ورودی آب و هواکش روی ورقه های جعبه آتش نشانی ایجاد می شود.
  • مرحله چهارم خم کاری است که از اسم آن معلوم است که در این مرحله چه کاری می کنند.
  • مرحله پنجم ساخت جعبه آتش نشانی جوشکاری است. در این مرحله باید جوشکاری توسط افراد حرفه ای و توسط دستگاه های پیشرفته انجام شود.
  • مرحله ششم رنگ کاری می باشد. در این مرحله ابتدا ورق ها را درون وان های چربی گیری و فسفاته قرار می دهند و سپس رنگ کاری به روش کوره ای شروع می شود. (از آنجایی که رنگ کوره ای یکی از بهترین و با دوام ترین) در این مرحله ابتا جهبه ها را درون وان های چربی گیری و فسفاته قرار می دهند. و بعد از آن عملیات رنگ زدن آنها بوسیله رنگ کوره ای انجام می شود.
  • بعد از رنگ کاری نوبت نصب یراق آلات مختلف مانند لولا و قفل و… می باشد.

امیدواریم که از مطلبی که در اختیار شما قرار دادیم لذبت برده باشید. در ادامه می توانید با مراجعه به صفحه جعبه آتش نشانی از محصولات ما دیدن کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *