نمایش 1–24 از 51 نتیجه

جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی (fire box) جعبه هایی برای نگهداری تجهیزات، اعم از شیلنگ ، کپسول و کیت کمک های اولیه در مکان های مختلف می باشند. جهت خرید فایرباکس از فروشگاه آتش مهار البرز مجموعه ای از انواع ، جهت اطلاع از قیمت انواع جعبه ( فایر باکس ) و دریافت اطلاعات تکمیلی با شماره 09128687289 تماس حاصل فرمایید.

جعبه آتش نشانی یا جعبه آتش نشانی محفظه ای برای نگهداری سیستم های اطفاء حریق است که معمولا حاوی قرقره های شلنگ آتش نشانی و کپسول های اطفای حریق می باشد. پس از کپسول های آتش نشانی دستی، این تجهیزات جزو اولین تجهیزات اطفای حریق در لحظات اولیه تشخیص حریق هستند. جعبه های آتش نشانی معمولا در رنگ های قرمز، خاکستری یا استیل تولید می شوند و بر روی آنها حرف لاتین F (مخفف کلمه Fire) درج می شود. فایر باکس یا جعبه آتش نشانی معمولاً شامل شلنگ، نازل، قرقره، شیر و کوپلینگ و کپسول آتش نشانی است که بسته به اندازه و محل استفاده می تواند متفاوت باشد.

خرید جعبه آتش نشانی

آتش مهار یکی از شرکت های معتبر در زمینه فروش تجهیزات آتش نشانی در ایران است. این شرکت انواع مختلفی از جعبه های آتش نشانی را در طرح ها و مدل های مختلف ارائه می دهد.

برای خرید جعبه آتش نشانی از آتش مهار، می توانید به وب سایت این شرکت مراجعه کنید یا با کارشناسان فروش این شرکت تماس بگیرید. کارشناسان آتش مهار می توانند در انتخاب جعبه مناسب برای نیازهای شما به شما کمک کنند.

قیمت جعبه های آتش نشانی آتش مهار بسته به نوع، اندازه و تجهیزات داخل آن متفاوت است. برای اطلاع از قیمت دقیق جعبه آتش نشانی مورد نظر خود، می توانید با کارشناسان فروش آتش مهار تماس بگیرید.

مشخصات فنی جعبه آتش نشانی

جعبه های آتش نشانی دارای مشخصات فنی خاصی هستند. که این مشخصات دارای ضوابط و استانداردهایی است که تمامی سازندگان ملزم به رعایت این قوانین هستند. در ادامه این مقاله با انواع جعبه ها و مشخصات فنی آن ها آشنا می شویم.

انواع کپسول های آتش نشانی

این تجهیزات با توجه به مدل و طراحی ساخت به سه دسته کپسول آتش نشانی دو طبقه، دو کابین و تک کابین طبقه بندی می شوند. همچنین با توجه به محل استفاده به جعبه های آتش نشانی روکار، توکار، دیواری و محیطی تقسیم بندی می شوند.

کپسول آتش نشانی تک درب یا تک کابین

یکی دیگر از محصولات مجموعه ایمین آتش جعبه آتش نشانی تک در می باشد. این محصول یکی از پرکاربردترین تجهیزات آتش نشانی در اماکن و ساختمان ها می باشد.

تجهیزات جعبه آتش نشانی

این محصولات با توجه به نوع جعبه و نحوه استفاده از آنها دارای تجهیزات متفاوتی هستند. این تجهیزات عبارتند از:

  1. قرقره ریل شلنگ تمام بلبرینگ دارای چفت های آبکاری شده است که دو صفحه ضخیم را با 20 متر
  2. شلنگ آتش نشانی فشار قوی به هم متصل می کند.
  3. شیلنگ یا فن کویل اتصال به طول 50 و 100 سانتی متر با روکش استیل ضد زنگ
  4. نازل در دو نوع فلزی و نیمه فلزی دارای سه حالت می باشد
  5. شیر غیر گازی (شیر تک شیر)
  6. شیر آب کامل برنجی
  7. شیر آب سر شیر
  8. قرقره فول باکس بلبرینگ کامل با صفحه ضخیم
  9. کوپلینگ تمام آلومینیومی
  10. کوپلینگ یا کویل بست
  11. برزنت یا شلنگ ضد اسید
  12. کپسول آتش نشانی (اگر جعبه کپسول آتش نشانی دو طبقه یا دو طبقه باشد)

نحوه اتصال جعبه

لوله های آب در کنار جعبه قطعه لیزر شده قرار می گیرند. در جعبه های هوسریل، انتهای لوله پایینی دریچه گاز و انتهای لوله بالایی شیر نصب می شود. سر شیر هیدرانت و سر شیر گاز شیلنگ کانکتور قرار می گیرد و شیلنگ رابط به لوله تامین آب قرقره متصل می شود. در جعبه هایی که قرقره آتش نشانی قرار می گیرد، هم روی سر شیر و هم بر روی شیر آب نصب می شود. یکی از این شیرها به شلنگ برزنتی داخل قرقره (سیستم مرطوب) و شیر دیگر برای اتصال شیلنگ آتش نشانی (سیستم خشک) است.

کاربرد جعبه آتش نشانی

در دنیای امروز، ایمنی و اطفاء حریق در ساختمان‌ها یکی از مسائل حیاتی است. جعبه‌های آتش نشانی، ابزاری بسیار مهم و حیاتی در این زمینه هستند. این جعبه‌ها در ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، واحدهای صنعتی و بسیاری از دیگر مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مقاله به شما توضیح می‌دهد که چرا جعبه‌های آتش نشانی ابزاری بسیار حیاتی در اطفاء حریق هستند و چگونه باید آن‌ها را نصب و استفاده کرد.

انواع جعبه‌های آتش نشانی

سیستم‌های خشک

این نوع سیستم به لوله آب شهری متصل نشده و ورودی آن در ورودی ساختمان یا کف نصب‌شده است. آب توسط تانکرها و پمپ‌های حریق وارد لوله‌ها می‌شود و در کلاس مورد نیاز، خروجی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورودی این سیستم در یک محفظه خارج از خانه یا ساختمان کارگاه اسکان داده می‌شود. این نوع سیستمی است که ما آب را به نزدیک‌ترین نقطه ممکن بدون هدر دادن زمان می‌توانیم برسانیم و هنگام رخ دادن حریق مشکلی به وجود نمی‌آید.

سیستم‌های تر

این نوع سیستم انتهای پایینی ساختمان نصب می‌شود، یعنی تا طبقه بالای ساختمان (سقف کشیده شده) است. این نوع سیستم به لوله آب شهری متصل می‌شود و در هر حالت همیشه در لوله‌ها، آب وجود دارد. و از داخل آن آب بیرون می‌آید.

محل نصب جعبه‌های آتش نشانی

فاصله بین جعبه‌های آتش نشانی حداکثر باید سی متر باشد تا در صورت خرابی هر کدام، بتوان از دیگر قرقره‌های آتش نشانی استفاده کرد. معمولاً جعبه‌ها در راهروها، دالان‌ها، پاگردها و راه پله‌های فرار نصب می‌شوند.

ارتفاع نصب جعبه‌های توکار باید بالاتر از ۷۰ سانتی‌متر از کف باشد، در حالی که ارتفاع نصب جعبه‌های روکار باید بالای ۱۳۰ سانتی‌متر از کف باشد.

قیمت جعبه آتش نشانی

قیمت جعبه آتش نشانی با توجه به جنس ورق کار شده، مدل جعبه و ابعاد متفاوت می‌باشد. برای اطلاع از قیمت دقیق جعبه مورد نطر خود با کارشناس فروش آتش مهار البرز تماس بگیرید. مجموعه ایمن آتش تولید کننده جعبه آتش نشانی با ورق گالوانیزه می‌باشد. هدف از انتخاب این نوع ورق طول عمر زیاد و کیفیت بالای آن می‌باشد. به دلیل ارتباط مستقیم جعبه با جریان آب، ورق گالوانیزه انتخاب مناسبی برای جعبه آتش نشانی است.