در حال نمایش 6 نتیجه

نازل آتش نشانی

نازل های آتش نشانی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. دسته بندی آنها بسته به نوع متریال خاموش کننده، میزان فشار مورد نیاز، دبی و نوع پاشش آب بستگی دارد.

برای سفارش، مشاهده قیمت و مشخصات انواع نازل آتش نشانی می‌توانید از این بخش از سایت آتش مهار اقدام فرمائید.

نازل آتش نشانی وسیله ای است برای تولید و هدایت جریان آب، فوم، پودر یا سایر مواد اطفاء حریق. ساده ترین نوع آن نازل لوله ای یا تک مرحله ای است که دارای اتصال انتهایی است و جریان را تنظیم می کند.

نازل های شلنگ آتش نشانی می توانند جریان های باریک یا پراکنده ایجاد کنند و اجازه دهند جریان بدون قطع برق قطع شود. جریان کف از محلول 1-6 درصد فوم در آب به دست می آید.

محلول از طریق یک اتصال نازل در یک قسمت اسپری می شود، جایی که قطرات با هوای خروجی تحت نیروی جریان مخلوط می شوند.

سرعت جریان نازل های شلنگ آتش نشانی بین 1 تا 200 کیلوگرم ماده اطفاء حریق در ثانیه متغیر است.

بین نازل های دستی (با عملکرد کمتر از 13 کیلوگرم بر ثانیه) و نازل های جک تفاوت قائل می شود. نازل های جک را می توان ثابت کرد، به عنوان مثال، به سقف یک وسیله نقلیه، عرشه یا سکوی بالابر،

یا می توان آن را با برخی وسایل نقلیه یا با دستان آنها حمل کرد. نازل های دستی در ماشین های آتش نشانی، موتور پمپ ها و ایستگاه های شلنگ در داخل ساختمان ها استفاده می شود.

نازل های شلنگ آتش نشانی با استفاده از سرهای اتصال سریع به شیلنگ ها متصل می شوند

نازل اطفاء حریق معمولی یا تک حالته

این نوع نازل از آلومینیوم، فولاد، برنج و حتی پلاستیک ساخته شده است.

نازل های ساده یا به اصطلاح تک حالته دارای یک دسته کنترلی برای دو حالت 0 و 1 یا باز و بسته هستند که می تواند جریان آب را خاموش و وصل کند.

سایزبندی این نوع نازل ها از سایز 1/2 تا 1/2 می باشد.

نازل آتش نشانی یا نازل سه حالته

این نوع نازل از آلومینیوم، فولاد، برنج و حتی پلاستیک ساخته شده است. تفنگ یا به اصطلاح نازل سه حالته علاوه بر عملکرد باز و بسته شدن جریان آب به اپراتور امکان انتخاب نوع پاشش آب را به صورت جت یا پودر می دهد.

این نوع نازل ها بیشتر در خودروهای آتش نشانی، سایت های نفتی و مراکزی که دارای سیستم اطفای حریق متحرک آب هستند استفاده می شود.

اندازه این نوع نازل ها از “1/2” تا “1/2” متغیر است.

نازل تفنگی یا سه حالت

این نوع نازل ها از آلومینیوم، فولاد، برنج و حتی پلاستیک ساخته می شوند.اما برای تحمل فشار بالا از مواد مقاوم در سر نازل و انتهای نازل برای اتصال به شیلنگ اصلی استفاده می شود.

نازل های تفنگی یا اصطلاحاً نازل توربو علاوه بر عملکرد باز و بسته شدن جریان آب و امکان انتخاب نوع پاشش آب به صورت جت یا پودر به اپراتور امکان تنظیم قطر ذرات را می دهد. .

به همین دلیل در حین استفاده قطرات آب با ذرات ریزتر از سر نازل خارج می شود که در هنگام مهار آتش تبدیل به بخار آب شده و تاثیر بیشتری بر آتش می گذارد.

علاوه بر این، به دلیل قطر کمتر ذرات، اکسیژن را سریعتر جذب کرده و آتش را سریعتر سرد می کنند.

این نوع نازل ها بیشتر در خودروهای آتش نشانی، سایت های نفتی و مراکزی که دارای سیستم اطفای حریق متحرک آب هستند استفاده می شود.
اندازه این نوع نازل ها از “1/2” تا “1/2” متغیر است.