مشاهده همه 15 نتیجه

چکمه آتش نشانی

مجموعه آتش مهار البرز وارد کننده و عامل پخش برترین برندهای چکمه آتش نشانی (عملیاتی) و کفش و پوتین های ایمنی در ایران است. یک کفش آتش نشانی استاندارد از پای فرد علاوه بر حرارت و دمای بالا از عواملی مانند اجسام نوک تیز و برنده همانند خرده های شیشه و … ضربات و سقوط اجسام سنگین و سایر تهدید های محیط عملیات محافظت کامل می نماید. جهت دریافت مشاوره خرید و یا استعلام قیمت انواع پوتین آتش نشانی می توانید با واحد فروش آتش مهار تماس حاصل فرمایید.

چکمه آتش نشانی یک نوع کفش ایمنی است که برای محافظت از پاهای آتش نشانان در برابر خطرات ناشی از آتش سوزی، مانند شعله، حرارت، مواد شیمیایی و اجسام تیز استفاده می شود. چکمه آتش نشانی معمولاً از موادی مانند چرم یا پلیمرهای مقاوم در برابر حرارت ساخته می شوند و دارای ویژگی های خاصی هستند که آنها را برای استفاده در شرایط آتش سوزی ایمن می کند.

چکمه آتش نشانی معمولاً دارای ویژگی های زیر هستند:

  • عایق حرارتی: چکمه آتش نشانی باید عایق حرارتی مناسبی داشته باشند تا از پاهای آتش نشانان در برابر گرمای آتش محافظت کنند. معمولاً برای این منظور از موادی مانند چرم گاوی یا گوسفند استفاده می شود.
  • ضد آب: چکمه آتش نشانی باید ضد آب باشند تا از نفوذ آب و مواد شیمیایی به داخل آن جلوگیری شود.
  • ضد لغزش: چکمه آتش نشانی باید ضد لغزش باشند تا از سر خوردن آتش نشانان در زمین های خیس یا لغزنده جلوگیری شود.
  • مقاوم در برابر سوراخ شدن: چکمه آتش نشانی باید مقاوم در برابر سوراخ شدن باشند تا از نفوذ اجسام تیز به داخل آن جلوگیری شود.
  • قابلیت تنفس: چکمه آتش نشانی باید دارای قابلیت تنفس مناسبی باشند تا پاهای آتش نشانان در آن عرق نکنند.

چکمه آتش نشانی معمولاً در رنگ های زرد یا قرمز ساخته می شوند تا آتش نشانان در محیط های تاریک و خطرناک به راحتی قابل شناسایی باشند.

کاربرد چکمه آتش نشانی عبارتند از:

  • جلوگیری از سوختن پاهای آتش نشانان در هنگام عملیات آتش سوزی
  • جلوگیری از نفوذ آب و مواد شیمیایی به داخل پاهای آتش نشانان
  • جلوگیری از سر خوردن آتش نشانان در زمین های خیس یا لغزنده
  • جلوگیری از نفوذ اجسام تیز به داخل پاهای آتش نشانان
  • حفظ تنفس پاهای آتش نشانان در محیط های گرم و خطرناک

چکمه آتش نشانی یکی از مهم ترین تجهیزات ایمنی برای آتش نشانان است و نقش مهمی در محافظت از آنها در برابر خطرات ناشی از آتش سوزی ایفا می کند.

کفش‌ اطفا حریق

همانطور که می‌دانید، آتش نشان‌ها و افرادی که در معرض خطرات محیطی قرار دارند، با استفاده از کفش‌های اطفا حریق می‌توانند امنیت و سلامتی خود را تضمین کنند. این محصولات ایمنی، مخصوصاً پای کاربران را در برابر خطراتی چون بریدگی، تخریب، مواد شیمیایی و حتی شرایط دمایی و حرارتی بالا محافظت می‌کنند. این کفش‌ها که به دسته تجهیزات حفاظت فردی تعلق دارند، در فعالیت‌ها و محیط‌های پرخطر و حتی در مواجهه با آتش سوزی‌ها ضروری و ضروری‌اند.

آشنایی با استاندارد NFPA برای کفش‌های آتشنشانی

آیا با استانداردهای NFPA برای کفش‌های آتشنشانی آشنا هستید؟ ابعاد مناسب کفش‌های آتشنشانی به 8 اینچ از پاشنه تا بالای کفش می‌رسد. در این کفش‌ها باید بند حفاظتی دارید و از جنس چکمه‌های بلند و دیگر نوع کفش‌های دهان باز می‌توانید صرف نظر کنید. ضمناً کف پوتین از جنسی ضد ذوب تشکیل شده و تنها آتش‌نشانان آلاسکا از این الزام معاف می‌شوند. البته لایه خارجی این کفش‌ها باید از چرم باشد تا بتوانند به خوبی از عوامل خطرناک محافظت کنند.

خرید چکمه‌ عملیاتی آتش نشانی

درخواست خود را برای تهیه چکمه‌ آتشنشانی به صورت آنلاین از طریق فروشگاه وبسایت یا تماس با تیم فروش ارسال کنید. مشتریانی که در مناطق دور از تهران هستند، نیز از خدمات ارسال به تمام نقاط کشور بهره‌مند خواهند شد. از این طریق سریعترین و آسان‌ترین راه برای تهیه این تجهیزات ایمنی را خواهید داشت.