برای سپردن خدمات ایمنی و تامین تجهیزات و لوازم اطفا حریق لازم است که قرار دادی با شرکت های خدمات دهنده منعقد گردد. قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی نیز شامل بخشی از مفاد همین نوع قراردادهاست.

قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی و خدمات ایمنی

برای تنظیم کردن قرارداد حتما باید مواردی مانند شرایط خاصی که ممکن است در طول قرارداد پیش بیاید را مد نظر قرار دهید. به زبان ساده تر با آینده نگری، حوادث و اتفاقاتی که ممکن است برای شما و ساختمان رخ دهد را باید در نظر داشته باشید.

پس با این وجود نمی توان به صورت دقیق قرارداد هایی از پیش آماده شده برای شارژ کپسول های آتش نشانی در نظر بگیریم. ولی به هر حال می توانیم بگوییم که تقریبا تمام قرارداد ها مانند تصویر زیر شروع می شوند.

نمونه قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی

یکی از مهمترین مواردی که در خصوص این نوع قرارداد باید به یاد داشته باشید، کسب آگاهی لازم در خصوص اجرای صحیح مفاد قرارداد است.

به همین دلیل در ادامه نکات ایمنی و مهم در خصوص شارژ کپسول های اطفا حریق را در اختیار شما قرار می دهیم.

کنترل و تحویل کپسول

موضوعاتی که شما باید در تنظیم قرارداد شارژ خاموش کننده ها کنترل کنید، همچنین نحوه بررسی انواع کپسول آتش نشانی عبارتند از:

  • نوع کپسول هایی که در قسمت های مختلف ساختمان، کارخانه، کارگاه یا شرکت قرارگرفته اند را بررسی کنید. مطمئن شوید که هر کپسول در محل مناسب خود قرار گرفته است.
  • ظرفیت و به زبان ساده تر وزن کپسول آتش نشانی را باید بعد از سرویس دهی چک کنید. این موضوع را در نظر داشته باشید که ظرفیت کپسول با مقدار مواد اشتعال زا و سوختنی آن محیط متناسب باشد.
  • فشار تخلیه استاندارد و کارآمد برای کپسول های آتش نشانی در زمان حادثه باید حدود 100 PSI یا 7 اتمسفر باشد.
  • طول پرتاپ ماده خاموش کننده در کپسول های آتش نشانی شما باید بین 2 تا 7 متر باشد. این میزان به عوامل بسیار مهمی مانند، گاز موجود در سیلندر، نوع کپسول آتش نشانی و درست شارژ شدن آن بستگی دارد.
  • کپسول اطفا حریق بعد از شارژ شدن و سرویس دهی باید به گونه ای باشد که استفاده از آن برای همگان امکان پذیر باشد.

نکات مهم قرارداد ایمنی شارژ کپسول

موضوع قرارداد

در بخش موضوع قرارداد حتما این موارد قید شوند:

  • تعدا کپسول هایی که باید شارژ شوند به همراه درج نوع آنها و لزوم رفع نواقص احتمالی سیلندر ها قید می گردد.
  • همچنین اشاره به این مهم که باید شارژ خاموش کننده ها مطابق با استانداردهای بین المللی انجام شود.
  • مشخصات کامل همه خاموش کننده ها شامل نوع، وزن و حجم، طول پرتاب، فشار تخلیه و … باید بطور دقیق در موضوع قرارداد درج گردند.
  • مدت قرارداد نیز معمولا یکساله و سرویس منظم کپسول ها در موعد های سه ماهه تعیین می گردد.

نکات مهم

مورد اصلی که بعد از شارژ شدن کپسول باید در نظر داشته باشید، این است. که لازم است همه موارد مربوط به آن با خصوصیات درج شده روی سیلندر همخوانی کامل داشته باشند. همچنین شما باید به صورت ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یا سالانه از تجهیزات ایمنی خود بازرسی کنید و سلامت آن ها را بررسی نمائید.

یکی دیگر از نکات مهم این است که حتما از معتبر و معتمد بودن شرکتی که برای بستن قرارداد تامین ایمنی ساختمان خود مد نظر دارید، اطمینان حاصل کنید.

برای فهمیدن این موضوع یک راه بسیار ساده وجود دارد. به این صورت که شرکت مورد نظر خود را با نمونه کارها و سایر ارگان هایی که طرف قرارداد او هستند مورد بررسی و قضاوت قرار دهید.

آیتم بعدی که می تواند در این خصوص به شما کمک کند تنوع خدمات مورد نظر شرکت شماست. سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که دایره خدمات آن گسترده باشد. و بتوانید تمامی خدمات مربوط به تجهیزات آتش نشانی را به صورت یکجا از آنها بگیرید.

آتش مهار البرز

آگاهی داشتن در خصوص موضوع قرارداد یکی از مهمترین موضوعاتی است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. کارشناسان آتش مهار با بیش از 20 سال سابقه در زمینه واردات و فروش تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی. همچنین سرویس و کنترل شارژ خاموش کننده‌های دستی حریق، آماده مشاوره و ارائه خدمات مورد نیاز شما هستند.

3.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *